Миропільська громада
Сумська область, Сумський район
Логотип Diia
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ПРО ДЕЯКІ ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ТА ПРАВИЛ ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ

Дата: 28.10.2021 11:32
Кількість переглядів: 1619

ПОГОВОРИМО ПРО ДЕЯКІ ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ТА ПРАВИЛ ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ

         Останнім часом людей турбують питання щодо Порядку та Правил постачання природного газу населенню, з чим також пов’язано й призначення житлових субсидій на оплату комунальних послуг, в тому числі  з  постачання та розподілу природного газу. Нерідко між Постачальником та побутовим Споживачем виникають спірні питання щодо ціни газу, завищення чи заниження об’єму спожитого природного газу за визначений період як Споживачем  так і Постачальником, інше. Люди  скаржаться на ігнорування їх вимог щодо корегування об’єму спожитого газу з боку Постачальника  і не знають як саме вирішити спірні питання.

          Насамперед необхідно зазначити наступне.

          Питання порядку газопостачання населенню регулюється:

        - Кодексом газорозподільних систем ( далі- Кодекс), затвердженим Постановою Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг ( далі- НКРЕКП) від 30.09.2015 № 2494 ;

        - Правилами постачання природного газу ( далі- Правила) , затвердженими Постановою НКРЕКП 30.09.2015  № 2496 ; 

         -Типовим договором постачання природного газу побутовим споживачам ( затверджений Постановою НКРЕКП від 30 вересня 2015 року № 2500 (далі - Типовий договір), що розміщений на офіційному веб-сайті Регулятора та постачальника і не потребує двостороннього підписання письмової форми договору.)

Вказаними Кодексом,  Правилами та Типовим договором визначені права та обов’язки сторін договору, а саме - Постачальника та Споживача.

Розглянемо деякі з них.

            Відповідно до пункту 2 розділу 3 Правил постачання природного газу побутовому споживачу здійснюється на підставі договору, що укладається між ним та постачальником на умовах типового договору постачання природного газу побутовим споживачам, затвердженого Регулятором, які є однаковими для всіх побутових споживачів України.

          На письмову вимогу побутового споживача постачальник зобов’язаний протягом десяти робочих днів з дати отримання такого письмового звернення безкоштовно надати побутовому споживачу підписану уповноваженою особою постачальника письмову форму договору постачання природного газу побутовим споживачам.

  Згідно Типового договору та Правил Споживач має право на :

    -вільний вибір постачальника та безоплатну зміну постачальника;

    -безперервне отримання природного газу за умовами договору постачання природного газу;

    -зменшення розміру плати в разі погіршення наданих постачальником послуг;

    -отримання інформації про загальні умови постачання (у тому числі ціни), порядок плати за спожитий природний газ, права та обов’язки постачальника та побутового споживача, зазначення актів законодавства, якими регулюються відносини між постачальником і побутовим споживачем, наявні способи досудового вирішення спорів з постачальником, дані про фактичні нарахування (обсяг та вартість) за послуги з газопостачання та іншу інформацію відповідно до договору постачання природного газу;

     -розірвання договору та/або відшкодування збитків в установленому законодавством порядку, зокрема цими Правилами;

      -проведення звіряння розрахунків з підписанням відповідного акта;

-безоплатне отримання інформації про обсяги та інші показання власного споживання природного газу;

інші права, передбачені цими Правилами та чинним законодавством.

Споживач  зобов’язаний :

-укласти договір постачання природного газу з постачальником, а за відсутності укладеного договору припинити відбір (споживання) природного газу з газорозподільної системи;

-забезпечувати своєчасну та повну оплату вартості природного газу згідно з умовами договору;

-раціонально використовувати природний газ, обережно поводитися з газовими приладами і пристроями;

-не пізніше ніж за двадцять робочих днів до звільнення приміщення або повного припинення газоспоживання письмово повідомити діючому постачальнику про розірвання договору та розрахуватися за спожитий природний газ;

-безперешкодно допускати у свої житлові та підсобні приміщення, де розташовані газові прилади і пристрої, лічильник газу, представників постачальника після пред'явлення ними відповідних службових посвідчень для звіряння показань фактично використаних обсягів природного газу;

-проводити на вимогу постачальника звіряння фактично використаних обсягів природного газу з підписанням відповідного акта та пред’являти платіжні документи на вимогу постачальника для перевірки правильності оплати;

-виконувати інші обов’язки, передбачені цими Правилами та чинним законодавством.

Побутовий споживач є відповідальним за:

-несвоєчасне та/або не в повному обсязі внесення плати за надані послуги з газопостачання;

-відмову в доступі до об’єкта споживача представникам постачальника для виконання ними функцій, передбачених цими Правилами та договором;

-порушення інших вимог цих Правил.

Важливо !

 Про порушення, допущені побутовим споживачем під час постачання природного газу, відповідальні представники постачальника складають акт-претензію у двох примірниках, один з яких залишається в побутового споживача.

 

ПОСТАЧАЛЬНИК

Постачальник має право :

-укласти договір постачання природного газу в порядку, визначеному цими Правилами;

-укласти договір припинення (обмеження) постачання природного газу з Оператором ГРМ, у газорозподільній зоні якого розташований споживач такого постачальника;

-отримувати від побутового споживача плату за поставлений природний газ;

-вимагати від побутового споживача відшкодування збитків у передбачених цими Правилами випадках;

-ініціювати припинення постачання природного газу побутовому споживачеві, з урахуванням вимог цих Правил;

-безперешкодного доступу до лічильників газу, встановлених у побутового споживача, для перевірки показань фактично використаних побутовим споживачем обсягів природного газу;

-проводити разом із побутовим споживачем звіряння фактично використаних обсягів природного газу з підписанням відповідного акта;

-інші права, передбачені цими Правилами та чинним законодавством.

 Постачальник зобов'язаний:

-забезпечити безперервне постачання газу в порядку, передбаченому договором, та забезпечити своєчасну реєстрацію споживача у власному Реєстрі споживачів на інформаційній платформі Оператора ГТС;

-розміщувати на власному вебсайті інформацію, що вимагається цими Правилами;

-публікувати на власному вебсайті та в особистому кабінеті споживача детальну інформацію про зміну цін на природний газ за п'ять днів до введення їх у дію. Зміна ціни на природний газ може здійснюватися виключно з 01 числа місяця;

публікувати на власному вебсайті та в особистому кабінеті споживача ціну на природний газ у рамках надання послуг на умовах базової річної пропозиції до 25 квітня поточного року;

-надавати побутовим споживачам інформацію, передбачену Законом України «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення», зокрема щодо ціни природного газу, порядку плати за спожитий природний газ, прав та обов’язків побутового споживача, дані про фактичні нарахування (обсяг та вартість) за послуги з газопостачання та інші відомості згідно з вимогами та умовами Правил, як вказано в договорі постачання природного газу побутовим споживачам. Жодні додаткові витрати за надання інформації побутовим споживачем не оплачуються;

-видавати побутовому споживачеві безоплатно платіжні документи або абонентські книжки з бланками квитанцій (якщо за умовами договору вони є способом розрахунку);

-розглядати в установленому порядку претензії побутового споживача щодо нарахувань за спожитий природний газ з урахуванням вимог пункту 9 розділу VII цих Правил і за наявності відповідних підстав задовольняти його вимоги;

-укладати з побутовим споживачем договір постачання природного газу, якщо він є постачальником із спеціальними обов’язками;

-у випадку розірвання  договору постачання природного газу ініціювати виключення побутового споживача із Реєстру споживачів постачальника  та своєчасно (одночасно з наданням повідомлення Оператору ГТС відповідно до вимог Кодексу газотранспортної системи) повідомляти споживача про вчинення таких дій;

-визначати ціну на природний газ з урахуванням вимог чинного законодавства;

-дотримуватися мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів природного газу;

-створити точки контакту для надання інформації побутовим споживачам. Контактні дані і режим роботи кожної контактної точки мають бути передбачені в особистому кабінеті споживача і на веб-сайті постачальника у мережі Інтернет;

-надати побутовому споживачеві остаточний рахунок після зміни постачальника або розірвання договору постачання природного газу побутовим споживачам не пізніше ніж через шість тижнів після такої зміни або розірвання договору;

-виконувати інші обов’язки, передбачені цими Правилами та чинним законодавством.

Відповідальність Постачальника.

Постачальник є відповідальним за:

- недотримання вимог цих Правил;

-несвоєчасне включення споживача до Реєстру споживачів постачальника на інформаційній платформі Оператора ГТС за умови дотримання споживачем умов договору постачання природного газу;

-несвоєчасне надання інформації або надання недостовірної інформації;

-безпідставне припинення газопостачання.

Порядок вирішення спорів.

Згідно пункту 9 розділу 7 Правил спори між споживачем і постачальником вирішуються шляхом досудового врегулювання спорів у прозорий, справедливий і швидкий спосіб. Постачальник зобов'язаний розглянути всі скарги, отримані від споживачів, і протягом одного місяця повідомити про результати їх розгляду.

Процедура вирішення спорів постачальником і контактна інформація підрозділів постачальника, відповідальних за розв’язання спорів (телефони, е-mail, режим роботи, адреси, П.І.Б. відповідальних працівників тощо), публікуються на його сайті.

У разі недосягнення між споживачем та постачальником згоди спірні питання вирішуються у порядку, встановленому чинним законодавством, у тому числі в судовому порядку.

ВИСНОВОК.

       В разі спірного питання про ціну газу, спожитого об’єму газу, порядку постачання та інше рекомендуємо вжити заходи щодо врегулювання спору між Постачальником та Споживачем, для чого офіційно письмово звернутися до Постачальника послуг з відповідною претензією та зажадати від нього врегулювання спору чи надання письмової відповіді на скаргу. В разі несвоєчасного реагування на скаргу, що є порушенням законодавства, чи незгоди з його відповіддю, вирішувати питання в судовому порядку щодо недотримання Постачальником відповідних пунктів Типового договору.

Крім того, є можливість звернення до НКРЕКП за наступними контактами:

03057 м. Київ, вул. Смоленська, 19

вебсайт: www.nerc.gov.ua
e-mail:  box@nerc.gov.ua

Сторінки НКРЕКП у соціальних мережах:

Facebook - www.facebook.com/nerc.gov.ua;

Twitter - www.twitter.com/NKREKP;

YouTube - www.youtube.com/channel/UCR-iJgGoHV1MjZ43dOzidJA

Slideshare (презентації) - http://www.slideshare.net/NKREKP

вебсайт Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (НКРЕ), що ліквідованаwww3.nerc.gov.ua  

  

Інформаційно-довідкова телефонна лінія: (044) 204-70-72

канцелярія:
тел.: (044) 204-48-27; факс: 277-30-47

запити на інформацію:

e-mail: public.info@nerc.gov.ua

тел.: (044) 204-48-27, 204-48-94; факс: (044) 277-30-47

електронне звернення (письмове звернення, надіслане з використанням мережі Інтернет або засобів електронного зв'язку):

e-mail: pr@nerc.gov.ua

факс: (044) 277-30-47

щодо запису на особистий прийом громадян – тел. для довідок: (044) 204-48-94, 204-70-27

 

Правову підтримку у вирішенні спірних питань Ви можете отримати , звернувшись за безоплатною правової допомогою до :

Сумський місцевий центр –

4000, м. Суми, вул. Петропавлівська,108 телефон: 066-771-32-61, тТелефон: 098-380-69-38

Email: sumy1.sumy@legalaid.sm.ua

Краснопільське бюро правової допомоги -

42400, смт. Краснопілля, вул. Перемоги, 2. тел.(05459) 7-11-24, (05459) 7-11-74

Окрім того, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги –

0-800-213-103 (Цілодобово, у межах України – безкоштовно)

Зателефонувавши за ним, Ви зможете дізнатися адреси та контакти центрів у всіх регіонах України та отримати консультацію фахівців.

 

Краснопільське бюро правової допомоги

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора